Velkommen til vores hus

Vores hus
Vuggestuen Toppen blev taget i brug i december 1972. Vuggestuen Toppen er en del af område Nord under Kalundborg Kommune.
Du kan læse mere om område Nord, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)
Vi er en dejlig stor vuggestue med en hyggelig og skyggefuld legeplads.
Vi ligger placeret på toppen af Kalundborg i et boligområde tæt på skov, bibliotek, musikskole og andre børnekulturelle tilbud i Kalundborg Kommune.

Vuggestuen er normeret til 55 børn i alderen 0,6-3 år. Børnene er fordelt på 4 stuer i blandede aldersgrupper. På hver stue er der imellem 13 og 14 børn.
De voksne i huset er pædagoger, medhjælpere, køkkenassistenter, pædagog studerende, ungarbejdere og ofte har vi også andre praktikanter fra f.eks. jobcenteret eller sprogskolen.

Hver stue har egen garderobe til børnenes udetøj, eget badeværelse med pusleborde. Her har børnene deres egen kurv til skiftetøj, sutter og bamse. Vi har bleer og diverse hjælpemidler til børnenes daglige personlige pleje. Derudover har vi fælles udearealer til børnenes barnevogne, samt sengetøj.

Når børnene er 2 år, kommer de ind og sover på madrasser. De sover sammen på enkelte stuer. De har egen madras og sengetøj.

Vi har et dejligt motorikrum, som i daglig tale kaldes for ”gangen” af børnene. Her kan de boltre sig i puder, klatre, gå på line eller have en stille stund med en bog eller et spil.

Vi serverer økologisk mad. Vi har eget køkken, som laver mad til os 3 gange om dagen; formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad. Derudover tilbyder vi morgenmad til de børn, der har behov for dette. Du kan læse mere om vores køkken ved at klikke på dette link.
Legepladsen byder på sandkasseleg, gynger, bakker, buske og træer med masser af plads til at gemme sig, løbe og cykle.

I vores hus har vi ansat ungarbejdere, som er unge mennesker på 16 eller 17 år.  Der kommer 2 ungarbejdere hver eftermiddag fra kl. 15.00-16.30, som hjælper med det praktiske gøremål om eftermiddagen, så som at tørre borde og stole af, rydde op og vaske legetøj.  Dette gør at det pædagogiske personale har mere tid til nærvær og aktiviteter med jeres børn om eftermiddagen.

Toppens hus  Børn leger med jord, spande og skovle
Børn leger med gåvogn  To børn vipper på en børnevippe
Børn tegner med kridt på bordet udenfor  Pædagog gynger børn
Aktivitets bane uden børn  Vuggestuens stue med masser af ting på væggen og børnenes kreative ting, som hænger ned fra loftet