Forældresamarbejde

Vi prioriterer et åbent og aktivt forældresamarbejde, der bygger på gensidig accept og respekt for hinanden.

For at fremme jeres barns gode udvikling, vil vi gerne samarbejde med jer om:

• at lære barnet, at falde i søvn i barnevogn eller seng, og få ro til at sove til det vågner.
  • at lære barnet at spise og drikke selv
  • at barnet øver sig i at tage tøj og sko af og på.
  • at barnet har løstsiddende tøj, som de selv kan tage af og på, og bevæge sig i.
  • at barnet har 2-delt undertøj fra barnet fylder 2 år - så det nemmere selv kan tage det af og på - og blive renlig.
  • at barnet bevæger sig meget, da det styrker barnets motoriske udvikling.
  • at barnet får læst bøger, synger og har samtaler, da det fremmer barnets sproglige udvikling.
  • at barnet i løbet af tiden i vuggestuen øver sig i at begå sig godt blandt andre.
  • at barnet er sød ved andre børn.
  • at barnet øver sig i at vente på tur.
  • at barnet øver sig i at hjælpe andre.
  • at barnet lærer at forstå og følge en besked - samt at et "ja" er et "ja" og et "nej" er et "nej". - Altså at den voksne er tydelig i sin kommunikation og ageren overfor barnet.

Alle børn er forskellige, og skal mødes forskelligt, det er vigtigt at barnet mødes, så det udvikler sig bedst muligt. Derfor er det vigtigt:

• at møde det stille, forsigtige barn kærligt og omsorgsfuldt og vise barnet vejen "fremad".
  • at møde det aktive barn med gode udfordringer.
  • at møde det mere urolige barn med stærke følelser kærligt, omsorgsfuldt, tydeligt og konsekvent, så barnet udvikler selvkontrol og en positiv jeg-følelse.
  • at møde det udadreagerende barn med rolig vejledning til hensigtsmæssig kontakt. (I perioder reagerer nogen små børn med at slå, skubbe eller andet).

Forældremøder
Der holdes forældremøde 1 gang om året, hvor der er valg til forældrebestyrelsen.